8 Mayıs 2017 Pazartesi

Unutulmaz Tatil-Başak Bozan


       Merhaba benim adım Jessica. Ben Kanadalıyım ve Kanada’nın başkenti Ottowa’da yaşıyorum. Şu anda arkadaşım Jane’ye kendi ülkesine uğurlamanın huzuruyla kitap okuyorum. İsterseniz size her şeyi en başından anlatayım.


       Geçen yıl tatil için Singapur’a gitmiştim. Gittiğimiz ilk hafta Singapur’un ünlü tatlılarından yemek için çok ünlü bir pastaneye gittiğimde pastane sahibinin kızı Jane ile tanışmıştım. Kanada’nın iki resmi dili var Fransızca ve İngilizce. Singapur’un da resmi dili İngilizce olduğundan konuşmamız pek zor olmadı. Artık o günden sonra Jane ile çok iyi arkadaş olduk. Yaz tatili boyunca beni Singapur da o gezdirdi. Kanada’ya giderken de “Birgün de sen Kanada’ya gel” dedim. Sonraki yaz tatilinde de o Kanada’ya geldi. Eşyalarını yerleştirdikten sonra onu Ottowa Nehri’nin yanındaki piknik alanına götürdüm. Piknik yaparken ona buraları anlattım. Kanada Rusya’dan sonraki en büyük yüz ölçümüne sahip ülkedir. Kanada dünyanın en eğitimli ülkesidir. Vatandaşların yardan fazlası üniversite mezunudur. Amerika ile üretim gelenek ve teknoloji bakımından çok benzer. Jane en çok da şuna sevindi Kanada doğa ile iç içe olduğundan dolayı yıldızları görebilecekti. Eminim çoğunuz buna çok şaşırdı. Ama şeyle bir şey de var ki Singapur da yoğun ışık nedeniyle bir tek yıldız bile görmek mümkün değil. Jane de zaten yıldızları gittiği birkaç ülkeden hatırlıyormuş. Kanada’nın nüfusu çok fazla bu yüzden G8 ülkeleri arasına girdi. Ayrıca Kanada her yıl çok fazla sayıda göç alır. Rekor olarak 2010yılında 280.636 kişi Kanada’ya göç etti. Jane bu rakama çok şaşırmıştı.  Pikniğimize devam ettik. Ottowa nehrinin izlerken Jane bana daha detaylı anlatabilirmisin? Diye sordu ve tekrar anlatmaya başladım. Kanada’nın milli marşı “O Kanada”dır. Ottawa’da her bir şeyin bir planı vardır. Işık ve ses gösterileri, festivaller ve karnavallar o yılın başında planlanır. Ayrıca Kanada tam bir kış şehridir. Kanada’da çok ciddi kış ayları yaşanır öyle ki 1947 yılında sıcaklık -630’ye düşmüştü. Ama her şeyi bir kenara bırakırsak, kışın en güzel yanı buz hokeyidir. Çoğu ülkede futbol maçı izlenirken bizde 2 yaşında kardeşimden 80 yaşında babaanneme kadar bu hokeyi izlenir. Ayrıca oynamaya da bayılırız.

       Pikniğimiz bitmişti. Eşyalarınızı toplayıp Rocky Dağlarına giden otobüse bindik. Rock Dağları dik yamaçlarıyla ünlüdür. Jane bana yılda buranın yemekleri “meşhurdur” diye sordu. Biz Kanadalılar peynir ve makarnayı çok tüketiriz. Öyle ki dünya üzerindeki hiçbir ülke Kanada’nın tükettiği kadar peynir ve makarna tüketmez. Ayrıca suşi için Japonya’ya gitmemiz gerekmez çünkü buradaki birçok lokantada suşi yapılır. Bunun yanında, bol çeşitli wafele, dondurma ve krep buralarda çok ünlü. Nihayet Rock dağlarına gelmiştik ve otobüsten indik. Gezerken Jane bir tabele görmüş üstünde de “Dikkat Kutup Ayısı” yazıyormuş. Jane çok ürpermişti. Ona bu yazıyı kaldırmayı unutmuş olabileceklerini söyledim çok şaşırmıştı. Buralarda biz arabamızın kapılarını açık bırakırız. Çünkü kutup ayılarından kaçan insanlar arabalarında saklanır. Rock Dağlarına gezimiz tamamlandıktan sonra dönüş yolunda Jane’ye burayla ilgili ilginç bilgileri anlattım. Her yıl Kanada’da Noel’de Noel Baba ismine 1 milyon mektup postalanır. Dünyanın en uzun caddesi 1.896 km uzunluğunda Kanada’daki Yonge Caddesidir. Dünyanın en uzun sahil şeridi Kanada’dır. Kanada’nın yer çekimi Dünyanın geri kalanından daha azdır. Bu olay 1960 yılında keşfedilmiştir. Kanada’da polisler örnek vatandaşlara “Pozitif Bilet” verir. Jane’nin Kanada ile ilgili bu bilgileri dinlemek çok hoşuna gitmişti. Kanada’yı çok beğendi. Onunla birlikte vakit geçirmek çok eğlenceliydi.

       Jane ve benim için çok güzel bir yaz olmuştur.