8 Mayıs 2017 Pazartesi

Sri lanka'da Bir Gün-Nilsu Doğancı


         Merhaba arkadaşlar ben Adya.Size Hint Okyanusu’nu ortasından , Sri Lanka’dan sesleniyorum.Büyük ihtimalle çoğunuz daha önce bu ülkenin adını duymadınız.Size biraz bilgi vermeye ve günlük hayatımı anlatmaya hazırım.

        Ülkemiz Hindistan’a çok yakın.Bu yüzden Hindistan’dan göç alan  bir ülkeyiz.Tabii bu yüzden arkadaşlarım arasında Hindistan’dan gelenler de var.Ülkemizin en büyük geçim kaynaklarından  biri muz.Hatta ben de bir muz satıcısıyım.Bu civarda ülkemize özgü 30 tür muzu birden bir tek benim tezgahımda bulabilirsiniz.Bu 30 tür muzun hepsinin tadı birbirinden farklı bu arada.Özellikle kırmızı muzlarımız  ünlüdür.Bu muzlar tatlı ve sadece kabuğu soyularak yenilebiliyor.Aynı zamanda ünlü olan yeşil kabuklu sert muzlarımız da var.Ama biz bu  muzları çiğ olarak değil, haşlayıp püre yaparak ve ya kızartarak yiyoruz.Bunların hepsinin yetiştiği bir bahçem var.Bütün bu  muzları tezgaha özel taksilerle standıma kadar taşıyorum.Ama bizim ülkemizde trafik sizin ülkenizdeki gibi sağdan akmıyor.Ülkemizde, İngiltere ve Kıbrıs’taki gibi trafik soldan akıyor.Ülkemizde üç tane resmi dil bulunuyor bu arada.Bunlar, Seylanca, Tamilce ve İngilizce.Halk arasında daha çok Seylanca dili konuşuluyor.Ama benim ismim Tamilce’den gelme.İlk ve tek demek.Ülkem yeşilliklerle kaplı ve sahillerle dolu.Bu yüzden her çok turist çekiyor aslında.Bu yüzden ülkeme “Hint Okyanusu’nun İncisi” de deniyor.


        Eğer yolunuz Sri Lanka’ya düşerse unutmayın ki muz tezgahları arasında en büyük tezgah benimki.Bir muz da siz tadın bizimle.Sizi bu güzel adamıza bekleriz.