8 Mayıs 2017 Pazartesi

Norveç'te Yaşam-Nilay Karataş



Merhaba ben Hel.7 Haziran 2003’e Norveç’in başkenti Oslo’da doğdum.Annemin adı Norna,babamın ise Run.2 ablam var.Rinda ve Ragni.İkizler ve şu anda 20 yaşındalar.Anladığınız gibi biz Norveçli olduğumuzdan Norveççe konuşuruz.Ben ailemizdeki bireylerden en çok Ragni’yi seviyorum.Çünkü o çok tatlı ve komik.Şimdi size ülkemi anlatacağım.

Biz Norveçliler;barışın simgesiyiz.Birbirimize doğrudan bağlıyız.Asla birbirimize zarar vermeyiz.Naturel afetlerden en fazla görüleni heyelan ve çığdır.Bizim ülkemiz çok soğuktur.Yazın bile kışı yaşarız.1800’lü yıllarda yapılan taş yüksek binalarla kurulan başkentimizde,ülkemizdeki gençlerin%25’i yaşamaktadır.
Biraz da yemeklerimizden bahsedeyim.Balık çorbamıza herkes bayılır.Onların eşsiz tatları çığır açar.Parça çikolatalı kurabiyelerimiz de öyle.Yarım saatte hazırlanır.Benim en sevdiğim yemek ise balıklı olan yemektir.Ablam Rinda,ren geyik güvecine bayılır.Ayda bir ren geyik güveci yeriz zaten.
Eğer yolunuz buraya düşerse Lofoten’e uğramayı unutmayın.Çok güzel bir yer.İnsan bakmaya kıyamıyor.Museum Of Cultural History adlı müzemiz 1999 yılında kurulmuştur.Çoğunlukla içinde fosillerve birkaç tarihi heykeller vardır.”Vi Meninger” bizim dilimizce “Görüşürüz” demektir.
Sizi çok seviyorum. Vi meninger!

NİLAY KARATAŞ

5/D-377