8 Mayıs 2017 Pazartesi

Kültürümüzü Çökertmeyelim-Tuana Dağ


   Ben Hawaii’nin gelişmiş yerlerinde yaşayan Angelea. Ben, annem, babam, ablam ve ağabeyim ile yaşıyoruz. Ama annem ve babam özel sektörde çalıştığı için sürekli yurt dışına çıkmaları gerekiyor. O yüzden bana çoğu zamanlarda ağabeyim ve ablam bakıyor. Ağabeyim ve ablamın olmasının en büyük avantajı da anlamadığım konuları onlara sormak.


    O gün okulda Sosyal öğretmenimiz kendi kültürümüzü araştırmamızı istedi. Eve geldiğimde ilk işim ablama ve ağabeyime sormak oldu. Ablam ve ağabeyim tıkır tıkır hepsini söylediler bende yazdım. Yarın Sosyal dersinde öğretmenimiz herkesin hazırladığı şeyleri okutmaya başladı. Ama bazılarının okuduğu benim ödevimden farklıydı. Ders bitince öğretmenimize sorduğumda onların internetten baktığını söyledi. Bu yüzden yanlışmış. Bu durumu okul bitince ablama ve ağabeyime söyledim. Onlarda çok kızdılar. Çünkü bu yanlışlar kültürümüzü çökeltiyormuş. O günden sonra ”Kültürümüz Çökmesin” diye bir kampanya başlattım. Bana ağabeyim ve ablamda yardım etti. Birlikte güzel bir afiş hazırladık. Ertesi gün okula geldiğimde derse girmeden arkadaşlarıma duyurdum. Bazıları benimle dalga geçti, bazıları ise bana destek oldu. Öğle arasında kampanyamı başlattım. İlk dakikalarda pek gelen olmadı ama daha sonra azar azar gelenlerin sayısı artmaya başladı. En sonunda bütün okul kampanyama katıldı. Eve geldiğimde annem ve babam da oradaydı. Olanları onlara anlattım herkes çok sevindi. Bu yaptığım kampanyayı günlerce sürdürdüm ve herkese iyi bir ders vermiş oldum.