8 Mayıs 2017 Pazartesi

Dünya’nın En Güzel insanları-Muhammed Baver Sayan


Ben Abdulhamid. 2006 yılında Mekke’de doğdum. Mekke, Arap yarımadasının batısında bulunan Hicaz bölgesinde ve Kızıldeniz’in doğusunda yer alır. İslam dininde kutsal bir şehirdir. Hz. Muhammed burada doğmuştur.
Beytullah  denilen  Kâbe  bu şehirde yer alır. Şehrim kurak ve sıcak bir çöl iklimine sahiptir. Mekke, Arabistan’ın Riyad ve Cidde’den sonra ikinci şehridir. Ülkemizde sosyal yaşantı akşama doğru başlar. Genellikle turistlerin kışın Arabistan’a gelmesi daha doğrudur. Çünkü yazın burası  51 derece; kışın ise 21 derecedir. Bu yüzden geceleri doğru hava iyi olduğu için akşama doğru sosyal yaşantı başlar. Bayan turistlerin ülkeye girmesi için başları dahil her yerinin kapalı olması ve yanında eşi ya da babasının olması gerekir. Yoksa ülkeye giremezler. Ülkemizin en çok yenilen ve tavsiye edilen yemekleri; müceddere (bulgur pilavı) , ekşili Arap çorbası, kuzu kavurması, tavuk ve hindidir.

Babamın işleri olduğu için babam çoğu kez Türkiye’ye gitmek zorunda kalıyor. Döndüğünde Türkleri öve öve bitiremiyordu. Onlarla ilgili hikayeler anlatıyor. Ben de Türkleri merak etmeye başladım. İlkokul  5. sınıftaydım. Bir gün şehrimize turist olan 3 kişiden oluşan Türkler geldi. Babam bunu öğrenince bizde kalmalarına izin verdi. Anneleri işte imiş. Babam Türkçe bildiği için onların ne demek istediğini anladı. Ve anneleri de burada kalacaklardı. Üçü de benim yaşıtımdı (11 yaşındaydı). Adları; Erin, Arda ve Kadir idi. Çok iyi arkadaş olmuştuk. Her gün eğleniyorduk. Bir gün babam dördümüzü yanına alıp Hac’a götürdü. Kâbe’de tavaf ettik. Hz. Muhammed’in kabrine gidip dualar okuduk. Sonra babam bizi futbol maçına götürdü. Mısır ve soğuk içecek aldık. Maçı seyrettik. Eve geldiğimizde biraz ders çalıştık. Onlar bana Türkçe, ben onlara Arapça öğrettim. Sonra bilgisayar oynadık. Birlikte vakit geçirdiğimiz birçok gün olmuştu ve bir gün gideceklerdi. Babamla onlara hatıra kalacak bir hediye aldık. Zemzem suyu ve hurma aldık, yolda yesinler diye. Bize çok teşekkür ettiler. Haklarını helal ettiler. Biz de hakkımızı helal ettik. Biz de her Müslüman’ın yapacağı şeyin bu olduğunu söyledik.

Arkadaşlarımla son kez vedalaştık, sarıldık. Sonra onlar Türkiye’ye gitmek için uçağa bindiler. Onları çok özleyecektim...