8 Mayıs 2017 Pazartesi

Ayzere-Şevval Kart


Merhaba! Ben Ayzere. On yaşındayım. Kazakistan’ın başkenti Astana’da yaşıyorum. Ailede tek çocuk benim. Kardeşim, ağabeyim veya ablam yok.
Babamın ismi Damir. Annemin ismi ise Janerka. Şu an mevsim kış ve hava çok soğuk olduğu için ailecek toenlerimizi giymiş sobanın başına oturmuş haldeyiz. Sevdiğim yemeklerden biri de bavursaktır. Bavursak hamurdan yağda kızartılarak yapılan lezzetlimi lezzetli bir yemektir. Bayramlarda, düğünlerde ve özel günlerde bavursak yeriz. Yarın benim doğum günüm yani yarın sofrada bavursak olacak. Doğum günümü arkadaşlarımla kutlamayı çok severim. O yüzden yarın arkadaşlarımı eve davet edeceğim. Pastam çikolatalı ve çilekli olacak. Yarını iple çekiyorum. Dişlerimi fırçalayıp hemen uyuyacağım.
   Sabah doğum günümün heyecanıyla uyandım. Annem konfeti, balon ve pasta almaya gitti. Annem alışveriş için tam 2000 tenge vermiş. Eve İnju, Kausar, Ayaru, Arujan ve Madina’yı çağırdım. Evin köşelerine balonları astık. Arkadaşlarım geldi. Doğum günümde uştu uştu oynadık. Doğum günü partisindeki pasta ve bavursak çok lezzetliydi. Konfetileri ve balonları patlattık ve ardından müzik eşliğiyle dans ettik. Hediyeleri açma sırası geldi. Arkadaşlarım ve annem bana çok güzel hediyeler almışlardı. Bugün doğum günüm diye annemle birlikte alışveriş yaptık. Kazakistan’da binalar sanki cetvelle ölçülmüş gibi güzel ve simetriktir. Caddelerde birçok mağaza vardır. Lunaparka gittikten sonra eve geldik. Bugün olanları babama teker teker anlattım. Akşam yemeğini yedim ve uyudum.